alltinomdenise.blogg.se

23/1
God kväll! 
Idag har jag varit till stan en sväng med mamma, jag skulle lämna tillbaka några böcker på biblioteket och sen for vi några butiker och kikade innan vi åkte hemåt igen. Vi var bl.a. på IKEA en sväng och då bjöd mina snälla mami på lunch och på årets första semla! <3
 
Övrigt av dagen minns jag knappt.. Vad har jag gjort? Tagit en promenad med Angus. Annars har den här dagen varit ganska lugn faktisk, skönt! 
Jag tycker dagarna flyter in i varandra. Knappt så jag kommer ihåg vad jag gör om dagarna och om det var måndag eller torsdag det hände. Aja.
 
Igår blev jag så jäkla sugen på köttbullar och makaroner. 
Så jag gjorde köttbullar på kycklingfärs istället för nöt/gris. 
 
Kycklingfärs är ganska kletig så det behövs inga ägg eller något ströbröd för att hålla ihop bullarna, du behöver bara krydda och börja rulla!
Dom ingredienserna jag använde var:
500g kycklingfärs
Svart -och vitpeppar 
Kycklingfond (i flaska) 
Salt
Rosmarin
Lökpulver
Soya
Timjan
Lite mjöl
Grädde
Jag gjorde dom i en gräddstuvning så innan jag hällde i grädden i stekpannan så strödde jag lite mjöl på bullarna och rörde runt.