alltinomdenise.blogg.se

Vecka 7
Hej Hopp! Veckorna springer iväg och jag hinner inte med dom här veckolistorna. 
Jag struntar i vecka 6 och kör bara den här veckan nu istället.
 

Veckolista v.7. :

I veckan har jag:

Den här veckan känns som en produktiv vecka! Jag har fått mycket gjort. 

Jag har varit på en föreställning med min storasyrra: ”FATTA med Cleo och JUCK”. Jättebra grym! Shit vilka coola brudar. 

Jag har hälsat på Emma tillsammans med Ida och vi fick alla <3-dag fika hemma hos henne! Så mysigt och roligt. Och wow vilken charmig lägenhet hon bor i! Det är en äldre byggnad med högt i tak, stora fönster, gamla fina trägolv och en urtjusig gammal kakelugn. Love it!

Jag har gjort klart en Delkurs. 

Jag har fixat Praktikplats på ett hunddagis! Så jävla kul! Jag är aspeppad! Det ska bli så roligt och lärorikt att få praktisera och ta hand om massa hundar! 

Min lillasyrra kom igår, så idag har vi (syrror + pappa) åkt skoter! Så kul! 

Annars i veckan så gjorde Angus illa sitt ena framben i måndags.. Så jag fick åka in med han till veterinären.

Dom trodde, efter mycket kläm och känn, att det var en stukning eller sträckning. Han har fått smärtlindrande och antiinflammatoriskt som han (till en början) ska käka några dagar.

Jag var/är så jävla nervös att det var/är hans armbåge som krånglar.. Men dom trodde inte att det var det *peppar peppar!!!!*.

Berner Sennen (Angus ras), tillsammans med ett till antal storvuxna hundar är extra utsatta för just Höftleds -och armbågsdysplasi. Det är en sjukdom där höft -och armbågsleder blir felaktigt utvecklade och kan skapa stora problem och smärta. Vissa hundraser (bl.a. berner sennen) ingår i ett program för att motverka adenna sjukdom i all grad och bl.a. så måste dessa hundar i detta program bli röntgade vid 1 års ålder för att kolla så att allt står rätt till med armbågar och höfter. Man får nämligen inte avla eller dra/belasta hunden för hårt om lederna har utvecklats helt tokigt..

I alla fall. Så ska vi in till veckan igen för en efterkontroll. Han är mycket bättre redan nu och det känns jättebra!

 

Veckans bästa:

Att jag tog fingret ur och fixade praktikplats och att stället jag ska vara på känns så himla trevligt och välkomnande!

Veckans inspiration:

Hallrenoveringar! Pinterest-bilder på hallar. Vi ska göra om våran hall lite granna. Det kommer bli grymt! Det ska andas sekelskift. 

Just nu:

Sitter jag vid köksön, men ska sätta mig i soffan med gubben och kolla på ”bonusfamiljen” med massa Göta.

  I helgen:

Ska vi åkta skoter!

Nästa vecka:

Ska jag på en föreläsning om fysträning för hund. Hur man bygger upp hunden fysiskt och hur man minskar skaderisken. Intressant! Just hur man minskar skaderisken kan ju vara bra att veta, då som sagt Angus nyss skadat sig pga lite för hårt busande...

Sen ska jag på ett personalmöte, jobba helgen samt in till veterinären en dag då.